Nyíregyházi sikerek - magyar fejlesztés a világelsők között
- Írta: Pótor Melinda
- Közzétéve Helyi hírek
A világon az elsők között integrálta a mesterséges intelligenciát valós ügyfélszolgálati folyamatokra a nyíregyházi fejlesztő és alapító. Márkus Péter nevéhez köthető a magyar AI-ügyfélszolgálat gyakorlati alkalmazás, amelyre ország-világ is felfigyelt.

A kezdeti, turisztikai célú projekt mára egy olyan komplex mesterséges intelligencia-rendszerré fejlődött, amelyet számos hazai és nemzetközi piaci szereplő már alkalmaz. „A fejlesztés mögött az AI nem az ember helyett, hanem vele együtt dolgozik –időt, energiát és adminisztratív terhet spórol meg a mindennapi működésben.
Független iparági mérések szerint az AI-alapú ügyfélszolgálati rendszerek átlagosan 40–60 százalékkal csökkentik a válaszidőt, napi 3–5 munkaóra emberi időt takarítanak meg egy átlagos kisvállalkozásnál- mondta el Márkus Péter a MiraQlum rendszer alapítója, vezető fejlesztője.
A fejlesztés a magyar AI-alapú üzleti automatizálás egyik úttörő példája, amely azt mutatja meg, hogy Nyíregyházáról is indulhatnak el olyan technológiai megoldások, amelyek nemzetközi szinten formálják a digitális munkakultúrát. A felszabaduló időt a jövőben stratégiai, kreatív vagy ügyfélkapcsolati tevékenységre fordítható – ezt képviseli Márkus Péter fejlesztése.
„A mesterséges intelligencia legnagyobb értéke nem a gyorsaságban mutatható meg, hanem abban, hogy visszaadja az emberek idejét a valódi kapcsolatokra, a gondolkodásra és alkotásra”. Az egyedi rendszer ma már a vendéglátás, az egészségügy, a coaching, a tréning, az ingatlanpiac, a generálkivitelezés-építőipar, a fesztivál- és rendezvényszervezés, valamint a gyártó- és logisztikai szektor területén is jelen van.
A megoldás egyik legfontosabb eredménye, hogy elérhetővé és megfizethetővé tegye a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazását a vállalkozások számára. A rendszert a fodrászoktól a több milliárdos árbevételű cégekig bárki igénybe veheti. Ezzel a lehetőséggel a kisvállalkozások is olyan technológiához férnek hozzá, amely korábban csak a nagyvállalatok privilégiuma volt.
Egy átlagos vállalkozás esetében több százezer forintnyi költséget takarít meg és emberi munkaórát vált ki. Az AI a rutin feladatokat automatikusan végzi, amíg az értékes munkaerő – amelyért a munkáltató havonta több százezer forintot is kifizet– a tényleges emberi, kreatív vagy kapcsolati munkára koncentrálhat. Az emberközpontú megközelítés miatt a rendszer alkalmazása nemcsak költségmegtakarítást, hanem érezhetően jobb ügyfélélményt is eredményez. Az AI technológia a monoton adminisztrációs terhektől szabadítja meg a munkatársat, hogy valóban magasabb hozzáadott értékű feladatokra összpontosíthasson. A fejlesztésről több nemzetközi és hazai médium is beszámolt, köztük az amerikai Skift, a világ egyik vezető turisztikai és technológiai iparági szaklapja, valamint a magyar fejlesztésekről a Trend FM.





